jacco47
Newbie
Geslacht: 
love my koi's
|
 |
« Gepost op: 30 Juli, 2010, 12:37:30 » |
|
hallo allemaal ik heb ongeveer 12 koi's die geen van allen eten schuren niet en springen ook niet Het is gekomen nadat ik crystal clear van velda heb gebruikt weet iemand of dit produkt bijwerkingen voor mijn koi's kan hebben?   please help me
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GinRin
Bestuur
Jumbo Champion

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli, 2010, 12:49:39 » |
|
Weet je welke stoffen er in zitten Jacco?
In het algemeen: Liever geen middelen gebruiken, maar gewoon voor die centen lekker meer gaan verversen.
Joop
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Budo
Grand Champion

Geslacht: 
koi are living juwels
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Juli, 2010, 12:49:55 » |
|
Als het kalf verdronken is , spreekwoord;
Helaas komt het maar al te vaak voor dat koi hobbyisten goed gelovig naar een koi dealer/koiwinkel/viswinkel stappen en vragen om medicijnen. Wat is er aan de hand vraagd de medewerker achter de balie aan de koi hobbyist? Zo en zo is er bij mijn koi aan de hand? Antwoord mederwerker verkoop winkel: Dan moet U dit of dat gebruiken.
Hier gaat het goed fout. er is namelijk vetrouwen omdat er iets mee gegeven wordt waarvan de koi hobbyist denkt dat zijn koi gauw beter worden.
Mensen, mensen vraag alles wat mogelijhk is indien men medicijnen toe voegd aan water? Wat kan wer fout gaan? Waar moet ik op letten? Hoe moet ik het toedienen? Waar moet ik rekening mee houden enzovoorts, enz., enz.
Jacco,
haal zo spoedig mogelijk ervaren hulp bij je koi en vertel exaxt wat je hebt toegediend en hoe je te werk bent gegaan. Succes.
|
|
|
|
|
|
Is je vijver-water nog up to date ?
|
|
|
|
fishermansfriend
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Juli, 2010, 12:50:18 » |
|
Waarom van die rotzooi gebruiken ??
Weet je zeker dat je de juiste dosering gebruikt hebt ? Als je het niet vertrouwt op dit ogenblik zorgen dat je gaat verversen, dus ongeveer 30/40% water uit de vijver en dan weer aanvullen met vers water uit de kraan, wel even opletten dat de temperatuur niet te veel onderuit gaat, dus de tuinslang rustig laten lopen, succes.
Maurice
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacco47
Newbie
Geslacht: 
love my koi's
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Juli, 2010, 12:57:17 » |
|
ik ga vanmiddag naar mijn dealer in zwolle met 2 van mijn vissen die zal ik vertellen wat ik gebruikt heb. ps heb wel de juiste dosering gebruikt daar ben ik zer nauwkeurig in mijn koi's zijn mij heilig. maar het rare is ik heb het 2 jaar geleden ook gebruikt en daarna was er niks aan de hand daarom vindt ik dit ook zo raar heb ook ergens gelezen dat het met de paaitijd te maken kan hebben maar daar geloof ik eigen lijk niet zo in want dan blijven ze wel gewoon eten. ik dank jullie voor de reactie hou jullie op de hoogte p.s ik heb ook kleine rode soort van wormpjes in het filter zitten mij is verteld dat dit mugge larven zijn ze zijn niet groter dan een cm weten jullie misschien of dit echt zo is?    ? groet jacco
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duban
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Juli, 2010, 13:25:35 » |
|
Jacco,
Wat je volgens mij het best kan doen, is lid worden van de NVN, dan de KVA inschakelen, die komen bij je thuis en hoef je niet met je koi over straat. Scheelt weer een hoop stress. Als je koi je heilig is, zou ik dus lid worden. Een mooi blad krijg je ook nog en de KVA, wat kan je nog meer wensen ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacco47
Newbie
Geslacht: 
love my koi's
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Juli, 2010, 13:30:03 » |
|
he duban
hoe kan ik daar lid van worden dan?
groet jacco
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duban
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Juli, 2010, 13:35:01 » |
|
|
|
|
|
« Laatste verandering: 30 Juli, 2010, 13:36:57 door Duban »
|
|
|
|
|
|
Duban
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Juli, 2010, 13:36:21 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacco47
Newbie
Geslacht: 
love my koi's
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 30 Juli, 2010, 13:38:03 » |
|
ok thanx heb me aangemeld
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fred
2009KoiChallenger
Jumbo Champion
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 30 Juli, 2010, 20:37:24 » |
|
zou voor nu maar een flinke berg verversen.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toen
2009KoiChallenger
Jumbo Champion
Geslacht: 
KOI, KOI, KOI !!!!!
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 30 Juli, 2010, 20:58:53 » |
|
Chrystal Clear, dat drinkt mijn jongste dochter ook? Hebben ze dat ook al in een vijvervariant  INderdaad voor dat dure flessie had je beter wat extra water kunnen verbruiken door te verversen, wordt de vijver ook een beetje chrystal clearder van
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hugo
Junior Tategoi

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 31 Juli, 2010, 00:27:24 » |
|
Zonder te weten wat deze crystal clear precies is... het zou kunnen dat er veel zuurstof uit het water is gebruikt. Heb je voldoende beluchting? en uiteraard fors verversen kan zeker geen kwaad.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Big M
2009KoiChallenger
Jumbo Champion
Geslacht: 
Koi challenge 2009: Shiro B
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 31 Juli, 2010, 10:42:30 » |
|
Het hoeft niet meteen het spul te zijn. Al alle alg massaal afsterft veranderen de waterwaardes ook. Het kan zijn dat er een ammoniak of nitriet piek is opgetreden.
|
|
|
|
|
|
Wie hoog vliegt krijgt hoofdpijn.
|
|
|
|
Huub
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 31 Juli, 2010, 10:50:59 » |
|
Ik heb ooit tabletten van velda geprobeerd, maar de steur ging er van hemelen. Geen zooi meer dus, was een goed leermoment.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|